Nem lesz Rage Linuxra
1250686715
Mivel a 2009-es QuakeConon semmi információ nem volt ezzel kapcsolatban, naikon89 megkérdezte közvetlenül John Carmackot a legújabb játékuk, a Rage Linux portjáról.
> Tisztelt Carmack Úr!
> Azon gondolkoztam, hogy a Rage renderelése még mindig OpenGL 3.* szabványt használ?
> Továbbá az id akkor is készít Linux változatot, ha a felhasználók száma alacsonyabb, mint a Mac OS vagy Win esetén?
>
> Köszönettel,
> naikon89
A PC és a MAC változat még mindig OpenGL 2.x.
Jelenleg nem ütemeztük be natív Linux port készítését. Nincs kizárva a lehetősége, de nem tartom valószínűnek, hogy indokolt lenne egyáltalán belekezdeni.
Amennyiben többezer Linux felhasználó játszik Quake Live szervereken, amikor kész vagyunk a Rage-el, az nagyban befolyásolná a döntésünket.
John Carmack
Az előző üzenetváltás folytatása:
> Ok, szóval biztos nehezebb átportolni, mint a régebbi id software játékokat. :(
Igen, az. A kódbázis sokkal-sokkal nagyobb és a grafikai technológiák sok olyan megoldást használnak, ami nincs teljesen optimalizálva.
Valószínűleg nem lenne olyan nehézkes futásra bírni nVidia bináris illesztőprogramokkal, de csekély az esélye, hogy rendesen és elfogadhatóan működjön.
Amúgy is zárt forráskórú illesztőprogramok esetén megteheted, hogy a teljesen tesztelt és finomhangolt Windows verzióval játszol.
John Carmack
További érdekesség, hogy a PC változat nem kap dedikált szerver támogatást, helyette a konzoljátékokból megszokott partnerkereső szolgáltatás lesz.